romeo e giulietta 1.1

Compagnia Zappalà Danza
Roberto Zappala wraca do swojej pracy z 2006 roku i do dwojga kochanków z Werony. Patrząc na ich miłość czujemy się rozmazani. Gdy sami jesteśmy zakochani "postrzegamy", że odległość między nami a światem, nami a ukochaną osobą nie jest odpowiednia. Kiedy odległość dzieląca nas od ukochanej osoby jest uwarunkowana naszym byciem w świecie i kiedy jesteśmy, czujemy lub wierzymy, że jesteśmy zbyt blisko lub zbyt daleko, stajemy się Romeo i Julią.

STIMMUNG & CHOREOGRAPHIC FIGURES

DANCEHAUSpiù
“STIMMUNG” - spektakl jest drogą która rozpoczyna się w japońskiej medytacji Kototama i prowadzi do tańca mówionego. Interpretuje dźwięki i fonetyczne cechy głosu i języka mówionego.

“CHOREOGRAPHIC FIGURES” - duet porównuje wybór figur retorycznych używanych w języku mówionym z różnymi trybami kompozycji choreograficznej w tańcu. Zaczynając od tekstu pisanego, stawką jest zbudowanie osobistego systemu interpretacji obrazów, wrażeń i emocji.

Scherzetto

Borderline Danza
Trzej mężczyźni/postacie – Pan, Dionizos i Satyr – w goliardycznym splocie toczącej się między nimi gry, pomiędzy sojuszami, rywalizacją i nie zawsze zabawnymi sztuczkami, ukazują aspekty życia, które odbijają się w ich formach.

One hundred falls

Ilona Gumowska
Jakub Mędrzycki
Upadają cywilizacje, upadają kultury, upadają autorytety, upadamy moralnie, upadamy fizycznie. Wydaje się, że cała historia ludzkości złożona jest z nagłych upadków takich jak wojny czy przewroty, ale również tych powolnych i ignorowanych jak katastrofa klimatyczna. Trudno rozróżnić kiedy upadek jest jeszcze tragedią, a kiedy już nową możliwością.

Rites of Passage

Mandala Dance Company
Spektakl inspirowany świętością wszystkich tych chwil, które wyznaczają fazy egzystencjalne lub artykułują samą ewolucję jednostki w tym ziemskim życiu, aż do przejścia w nowy wymiar. Święte upoważnienie pozwala jednostce na doświadczenie, które ma zostać zmienione w doświadczenie zbiorowe i towarzyszy nowemu stanowi równowagi, a co za tym idzie, odrodzeniu.

Café Müller

Dominik Więcek
„Das ist main Café Müller” mówi artysta i staje się jasne, że historia tancerza i spektakl Piny Bausch splatają się nierozłącznie. Fanfiction. Do świata wytworzonego w spektaklu choreografki, wprowadzona zostaje dialogująca z oryginałem historia nawiązująca do biografii performera, który urodzony w Iserlohn w Niemczech, a wychowany w Polsce, od jakiegoś czasu zadaje sobie pytanie: co by było, gdyby jego rodzice nie podjęli decyzji o powrocie do kraju?

doldrums

Mizuki Taka
W erze, w której silniki nie istniały, na morzu znajdowały się martwe strefy niedostępne dla człowieka. Dziś się nie zatrzymujemy, nasze czasy idą wciąż naprzód. Co powinniśmy cenić najbardziej w erze gdy wszystko płynie i nieubłaganie postępuje? Postęp czy regres? Dryfować czy tonąć w otchłani?

Chcemy być sobą

Vocalove & Oddaj ciężar
Koncert performatywny „Chcemy być sobą” to połączenie muzyki rozrywkowej w zaskakujących, mocno zmienionych aranżacjach z ilustracją taneczno-ruchową tworzoną na bazie techniki partneringu.

Wuthering days

Almada Dance Company
Transfery stanów emocjonalnych mogą być częścią naszego codziennego życia i przez większość czasu prawdopodobnie nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Często zdarza się, że ludzie doświadczają złości i przenoszą ten stan emocjonalny na bliskie im osoby, inicjując łańcuch wściekłości, który może być trudno zatrzymać.

Artemis in the mirror

Compagnie Didier Theron
„Artemis in the mirror” to radykalny utwór inspirowany boginią łowów. Radykalność polegająca na nagłym formalizmie w poszukiwaniu porzucenia i ekstazy. Spektakl z dwoma tancerkami które w czerni i bieli zderzają się z dźwiękami perkusji. Wszystko połączone i wplecione w skrupulatnie zbudowaną i pomysłową konstrukcję.

Niemandsland

Compagnie Irene K.
Compagnie Irene K. to zespół tańca współczesnego założony przez Irene Kalbusch. Zespół przyjął własny styl, który można przypisać współczesnemu teatrowi tańca nieopodal „Tanztheater”. Ich choreografie nie chcą być narracyjne, a przestrzeń otwiera się we wszystkich kierunkach, tworząc zawsze nowe konstelacje.

Home Grown Allure

Marta Kosieradzka
“Home grown allure’’ to spektakl inspirowany prozą Olgi Tokarczuk, jej ideą ‘’czułego narratora’’ oraz sposobem w jaki autorka opisuje wielowymiarowość świata w swoich książkach oraz poetycką wizją ciała jako domu, który jest niezwykle skomplikowaną przestrzenią mieszczącą wspomnienia, myśli, obrazy z pamięci.

Forest

Designare Movement
Obecnie coraz więcej osób dzieli się i krytykuje wzajemnie w wirtualnej przestrzeni zwanej SNS (Social Network System). Choreograf chce porównać to miejsce, w którym panuje zniekształcenie informacyjne, a relacje stają się trudne i zagmatwane, do lasu.

The Coloured Series: 19-4122 TCX Moonlit Ocean

DNA
Spektakl opowiada o podróży w głąb natury i poprzez konsystencje materii. W poszukiwaniu mechanicznej i fizycznej dynamiki, która nadaje porządek ewolucjom geologicznym, spektakl przeprowadza nas od Pangei po pierwszą konstytucję systemów społecznych.

Falling up

CoDa Movement
Spektakl jest próbą oswojenia kogoś i nawiązaniem więzi. Grupa ludzi, których dotyczą te same zasady: grawitacja i jednocześnie zawieszenie we wszechświecie. Co się między nimi wydarzy? Czy będą ciągnąć się nawzajem w dół ku własnemu spustoszeniu, czy też wspólnymi siłami podniosą się w kierunku tego, co dla nich najlepsze?