Where Should We Go?

2016

Dokąd mamy pójść? To ważne pytanie może być skierowane obecnie do każdego. Wolność wyboru i wyrażania napotyka na opór, kiedy trzeba się dogadać i podjąć wspólną decyzję. Jaki rodzaj tańca chce się tworzyć, dla jakiego odbiorcy, w jaki sposób chce się mówić o swoich przemyśleniach, odczuciach i emocjach?

choreografia: zbiorowa
koncept: Bartek Figurski
obsada: Elwira Piorun, Karolina Kroczak, Bartek Figurski, Szymon Osiński
muzyka: Collage

Backup

2016

„Backup” to opowieść o próbie stworzenia alternatywnej wersji życia, w której trójka bohaterów mierzy się z przeszłością, emocjami i marzeniami. Poruszający taniec pełen energii i emocji udowadnia, że choć można marzyć o kopii zapasowej, życie nie daje się powtórzyć ani zapisać na nowo.

choreografia: Elwira Piorun (we współpracy z tancerzami)
obsada: Alisa Makarenko, Artur Grabarczyk, Elwira Piorun
muzyka: Collage

Ha-E The Absence Of Yes

2015

„Ha-E The Absence Of Yes” to poruszający spektakl autorstwa Ido Tadmor’a, wybitnego izraelskiego tancerza i choreografa, który eksploruje dramat wojny i obojętność codzienności. Rozpięty między tragedią a nadzieją, próbuje stworzyć utopię zgody, która w teatrze może stać się remedium na narastającą agresję.

choreografia: Ido Tadmor
obsada: Elwira Piorun, Szymon Osiński, Ido Tadmor, Ofra Idel
muzyka: Collage

Wybieg

2015

„Wybieg” to spektakl-kolaż, łączący taneczne klisze, archetypowe obrazy relacji damsko-męskich i elementy życia prywatnego wykonawców. To przestrzeń iluzji, gdzie w związkach balansujemy między potrzebą podziwu a presją oczekiwań, tresując samych siebie w grze pozorów.

choreografia: Karolina Kroczak
obsada: Elwira Piorun, Szymon Osiński
reżyseria świateł: Witold Kaczkowski
muzyka: Collage

Rust & Engage

2013

„Rust” oraz ”Engage” to spektakle będące wspólną produkcją Ido Tadmora (Izrael), Elwiry Piorun oraz choreografki – Rachel Erdos (Wielka Brytania). Spektakle są obrazem dwojga ludzi, tworzących wieloletni związek, którzy mają już za sobą wiele burz, dylematów, wzlotów i upadków. Relacja bohaterów opiera się na głębokiej miłości oraz szczególnej więzi pomiędzy nimi, ale nie oznacza to, iż jest wolna od problemów.

choreografia: Rachel Erdos, Ido Tadmor
obsada: Elwira Piorun, Ido Tadmor
muzyka: Collage

The Conspiracy

2013

„The Conspiracy” to intensywny spektakl badający relację między przemocą a jej obrazem w mediach. Zestawiając współczucie dla ofiary z fascynacją katem, tancerki prowokacyjnie pytają o granice między sztuką a przemocą, o etyczność przetwarzania cierpienia w dzieło artystyczne i o istnienie „pornografii zbrodni” we współczesnej kulturze.

choreografia: Paulina Święcańska, Maga Radłowska
obsada: Paulina Święcańska, Maga Radłowska
dramaturgia: Włodzimierz Kaczkowski

Navigation Song

2013

„Navigation Song” to spektakl inspirowany tradycją pieśni nawigacyjnych, łączący morskie opowieści z refleksją nad ludzkim losem i poszukiwaniem miejsca na ziemi. Na tle historii rybaków i idei „Nowego Europejczyka” Stephana Zweiga, tancerze zabierają widzów w emocjonalną podróż, eksplorując wątki włóczęgi, empatii i poszukiwania domu w zmieniającej się Europie.

choreografia: Irad Mazliah
obsada: Korina Kordova, Bartosz Figurski, Szymon Osiński
muzyka: Collage

Zbliżenia

2011

Punktem wyjścia do stworzenia spektaklu było pytanie, czy wiążąc się z drugą osobą jesteśmy z nią naprawdę, czy tylko z wyobrażeniem, które mamy na jej temat? W poetyckich obrazach ukazane zostały relacje, które wypaczają się pod wpływem czasu, a mężczyzna zostaje skonfrontowany z obrazem „męskości” jaki kreują kobiety.

choreografia: zbiorowa
tancerze: Andrzej Adamczak/Szymon Osiński, Marta Kosieradzka, Elwira Piorun

Innocent When You Dream

2010

„Innocent When You Dream” to spektakl inspirowany muzyką Toma Waitsa, który opowiada historię czwórki życiowych rozbitków, przeżywających na nowo swoje życie w barze na końcu świata. W atmosferze dymu, alkoholu i erotyzmu, pełnej agresji, miłości i pożądania, bohaterowie szukają kontaktu i wspólnoty, jednak ich marzenia pozostają nieosiągalne, prowadząc do utraconych złudzeń.

choreografia: zbiorowa
obsada: Karolina Kroczak, Elwira Piorun, Bartosz Figurski, Szymon Osiński
muzyka: Tom Waits

Fuera De Campo

2010

„Fuera de campo” to spektakl, w którym ciało i ruch stają się narzędziem do zgłębiania sensu relacji. Opowiada historię samotności jednostki i jej prób interakcji, które kończą się rozpadem więzi, ukazując działania, które zmieniają znaczenie obrazu i słowa, sugerując, że za każdą decyzją stoi coś, co wyklucza inne możliwe perspektywy i rozwiązania.

choreografia: Daniel Abreu
obsada: Karolina Kroczak, Elwira Piorun, Bartosz Figurski, Szymon Osiński
muzyka: Alva Noto, Julien Neto

Po godzinach

2007

W zagonionym świecie yuppie codzienność to nieustanny pośpiech i brak czasu na emocje. Zmęczeni, stają się więźniami fantazji przed ekranem komputera, snując wyobrażone romanse i namiętności, które nigdy nie mają szans na realizację. Ich życie to nieprzerwane spekulacje o tym, co mogłoby się wydarzyć, gdyby tylko przekroczyli granice towarzyskich konwenansów.

choreografia: zbiorowa
obsada: Katarzyna Kizior, Elwira Piorun, Szymon Osiński, Michał Piróg / Bartosz Figurski
muzyka: Collage